Klub Fotograficzny
START
PTTK "Beskid Śląski" w Cieszynie
ul. Głęboka 56, 43-400 Cieszyn
Tel/fax: (33) 852-11-86
REGULAMIN KONKURSU FOTOGRAFICZNEGO pt.
"RATUJMY ZABYTKI"
- Przepisy ogólne
- Organizatorem Konkursu Fotograficznego jest Klub Fotograficzny "START" przy Oddziale PTTK "Beskid Śląski" w Cieszynie
Patronat nad konkursem sprawują: Komisja Fotografii Krajoznawczej ZG PTTK oraz Komisja Opieki nad Zabytkami ZG PTTK. - Konkurs jest organizowany na zasadach określonych niniejszym regulaminem.
- Celem przyświecającym konkursowi jest:
- upowszechnianie i popularyzacja fotografii architektury, historii oraz krajoznawstwa,
- propagowanie wśród uczestników umiejętności obserwacji otoczenia i jego dokumentowania,
- zaprezentowanie piękna zabytków rezydencjonalnych, przemysłowych, cmentarzy itp. ulegających nie odwracalnemu zniszczeniu,
- zauważanie tego co na co dzień niezauważalne i odchodzące w zapomnienie.
- Konkurs ma charakter otwarty. W konkursie mogą wziąć udział wszyscy fotografujący bez względu na wiek. W konkursie ustala się dwie kategorie wiekowe (według stanu na dzień 31 stycznia 2020 roku).
- pierwsza kategoria: dla dzieci i młodzieży do ukończenia 18 lat,
- druga kategoria: dla osób pełnoletnich po ukończeniu 18 roku życia.
- Nadesłanie prac na Konkurs oznacza akceptację jego warunków, wyrażonych w niniejszym regulaminie.
- Organizatorem Konkursu Fotograficznego jest Klub Fotograficzny "START" przy Oddziale PTTK "Beskid Śląski" w Cieszynie
- Przepisy dotyczące prac konkursowych
- Każdy uczestnik może nadesłać do 5 fotografii wykonanych na terenie Polski,
- Fotografie należy nadsyłać na adres poczty elektronicznej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
- Nazwa pliku powinna składać się z nazwiska i pierwszej litery imienia oraz kolejnego numeru fotografii, np.: Nowak Anna przysyła 3 fotografie zatytułowane: Nowak_A_01, Nowak_A_02 itd. – numer musi być zgodny z podanym w zgłoszeniu
- Organizator zastrzega sobie prawo do wyłączenia z udziału w Konkursie prac o niskiej jakości technicznej.
- Zdjęcia należy przygotować i przesłać w formacie JPG w rozmiarze 34 x 20 cm w rozdzielczości 300 pikseli/cal.
- Przesyłając fotografię należy przesłać zeskanowaną kartę zgłoszeniową (w załączniku) dot. zdjęcia tj.: - imię i nazwisko autora zdjęcia, wiek, adres autora oraz adres poczty elektronicznej, tytuły zdjęć, nr telefonu kontaktowego,
- Wraz z danymi należy przesłać oświadczenie: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Organizatora Konkursu Fotograficznego pn. "Ratujmy Zabytki" w celach wynikających z regulaminu tego Konkursu, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 1997 r., nr 133, poz. 883 z późniejszymi zmianami). Poprzez wysłanie zdjęć na Konkurs nieodpłatnie przenoszę na Organizatora wszelkie autorskie prawa majątkowe do nich, na wszystkich polach eksploatacji, o których mowa w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tj. Dz. U. 2017 poz. 880)."
- Fotografie nie mogą naruszać jakichkolwiek praw osób trzecich, w szczególności praw autorskich ani dóbr osobistych.
- Organizator zastrzega sobie prawo do dyskwalifikowania prac nie spełniających wymienionych wyżej wymogów.
- Terminarz
- Termin nadsyłania prac mija dnia 31 stycznia 2020 roku (decyduje data wysłania pliku pocztą elektroniczną).
- Fotografie nadesłane po terminie nie będą brane pod uwagę w Konkursie.
- Organizator powołuje Jury Konkursu (Jury) Prace będą oceniane od strony artystycznej przez członków Komisji Fotografii Krajoznawczej ZG PTTK oraz od strony merytorycznej przez członków Komisji Opieki nad Zabytkami ZG PTTK.
- Ocena prac przez Jury nastąpi do 14 lutego 2020 roku. Organizatorzy powiadomią uczestników o dacie otwarcia wystawy pokonkursowej na której będą wręczone nagrody.
- Decyzja Jury jest ostateczna i nie podlega weryfikacji. Jury zastrzega sobie prawo nie wyłaniania zwycięzców, jak i przyznawania miejsc ex equo.
- Organizatorzy konkursu mają prawo do opublikowania prac na konkursowych.
- Wyniki Konkursu i nagrodzone prace zostaną zamieszczone na stronach internetowych:
- Komisji Fotografii Krajoznawczej ZG PTTK
- Komisji Opieki nad Zabytkami ZG PTTK
- Klubu Fotograficznego "START" przy Oddziale PTTTK "Beskid Śląski w Cieszynie
- Organizatorzy planują wystawy po-wernisażowe w Cieszynie, Łodzi, Warszawie, Wałbrzychu.
- Uprawnienia, o których mowa powyżej w pkt. 3.5. przysługują Organizatorom nieodpłatnie.
- Nagrody i wyróżnienia
- Laureaci otrzymają nagrody rzeczowe. Zwycięzcy konkursu dodatkowo otrzymują dyplomu oraz pamiątkowe statuetki.
Pliki do pobrania
KARTA ZGŁOSZENIA UCZESTNICTWA W KONKURSIE FOTOGRAFICZNYM
KARTA ZGŁOSZENIA UCZESTNICTWA W KONKURSIE FOTOGRAFICZNYM
ZGODA RODZICÓW OPIEKUNÓW